четвртак, 23. фебруар 2012.

Top 10 najčešćih Facebook prevara


MalwareCity.com objavio je listu deset najčešćih prevara na najvećoj svetskoj društvenoj mreži Facebook. Ako ste korisnik Facebook-a sa dužim stažom velike su šanse da ste se susreli sa većinom njih do sada.
Društvena mreža sa milionima korisnika je obećana zemlja za internet prevarante svih vrsta. Kakvi god bili mamci, prevaranti na svojoj strani uvek imaju jednog sigurnog saveznika - ljudsku radoznalost. To je ponekad više nego dovoljno za širenje određene prevare društevnom mrežom.
Evo kako izgleda Top 10 lista najčešćih prevara na Facebook-u:
  1. Nekada su se ovakve aplikacije koje “provereno rade” pojavljivale skoro svakodnevno. Teško je bilo odoleti znatiželji da saznate ko vas krišom posmatra, ko vam se možda potajno divi ili ko je zaljubljen u vas. Danas nešto ređe promovisane ovakve aplikacije i dalje predstavljaju solidan mamac za stotine korisnika Facebook-a. Sve što treba da zapamtite je da Facebook ne dopušta aplikacijama izračunavanje ovakve statistike. Da bi se toga prisetili dovoljne su vam tri sekunde.
  2. U najboljem slučaju, ovakve prevare će vas odvesti na sajtove na kojima će vam biti ponuđeni različiti dodaci za vaš brauzer, navodno neophodni za drugačiji izgled vašeg Facebook profila. Ako ne primetite bilo kakvu promenu u izgledu svog Facebook profila nakon istalacije dodatka za brauzer, možete slobodno poverovati svojim očima - nema magičnih dodataka i nema načina da instalacijom nekog od njih promenite svoj profil. Nova verzija ovakvih prevara su obećanja o uklanjanju timeline-a. Koristeći tradicionalni otpor korisnika prema novinama na društvenoj mreži, prevaranti obećavaju nemoguće. Dakle, navikavajte se na timeline, nemate drugi izbor.
  3. Pre nego počnete da širite paniku među svojim prijateljima proverite vesti, mada i ne morate. Kraj Facebook-a je izvestan u ovom trenutku koliko i za ovu godinu najavljivani kraj sveta. Dakle, niko vam sa sigurnošću ne može reći da li će se i kada dogoditi kraj. Kada je reč o “poskupljenju” Facebook-a, pogledajte stranu za prijavljivanje na Facebooknalog gde jasno piše: “Besplatno je i uvek će biti” (It's free and always will be”).
  4. Dislike-u smo se svi pomalo nadali, i dalje mnogi prizivaju uvođenje ovog dugmeta koje bi bilo konkurencija čuvenom “lajku”. Ipak, setite se, svaka dosadašnja promena na Facebook-u bila je dugo najavljivana, o njoj se mnogo pre uvođenja raspravljalo kako među profesionalcima tako i među korisnicima društvene mreže. Pre nego instalirate ono što ne postoji, dobro razmislite o kliku. Jedan takav klik vas uvodi u seriju lajkovanja i šerovanja “na slepo”. Zato se zaustavite pre nego što postanete fan destina nepoznatih stranica sa potencijalno opasnim sadržajem.
  5. Zvuči suviše dobro da bi bilo istinito? U pravu ste. Poklon vaučeri u iznosu od 200 dolara za prvih 10000 fanova stranice? Zašto bi bilo koja kompanija potrošila milione dolara za tako nešto, čak i ako vama izgleda kao dobar marketing?
  6. Hoaksi (hoax) poput ovih nanose veliku štetu potencijalima društvene mreže i njenoj ulozi u podizanju svesti o različitim problemima. Oni se podsmevaju istinskoj humanosti stvarajući tako kod korisnika konstantni osećaj nepoverenja. Ako ne verujete, proverite. Pretraživanje interneta će vam pomoći da ne nasednete na ovakve prevare i razdvojite istinu od laži.
  7. Mamac je u većini slučajeva pornografska sličica koja najvaljuje snimak koji određeni, uvek ogroman procenat ljudi čak ne može ni da pogleda do kraja. Ni vi nećete moći da pogledate nepostojeći video, ali ćete zato vaši Facebook prijatelji videti vaš lajk koji je zamka u koju oni treba da upadnu. Drugi epilog može biti instalacija lažnog dodatka, ekstenzije ili ažuriranja za brauzer.
  8. Sve što treba da uradite je da kažete ne voajeru u vama. Inače ćete reći “da” instalaciji lažnih dodatka za brauzer, ili kojekakvim kvizovima ili nečem trećem.

  9. Čuvajte se! a obavezno podeli ovu vest sa prijateljima

Učitava se...

Vic Dana

Podeli sa Prijateljima

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More